31. základní škola
Elišky Krásnohorské 10
323 00 Plzeň

Vyhledávání

Oficiální informační server města Plzně

Přihlášení

Škola online Microsoft Office 365 Přihlášení do aplikace iStravné

Pro budoucí prvňáčky

Seznam pomůcek a potřeb žáka 1. třídy - informace pro rodiče budoucích prvňáčků

Veškeré informace pro rodiče budoucích prvňáčků (zápisy, kontakty, prezentace)

Projekty

Recyklohraní
Ovoce do škol

Fauna a Země

Školní soutěž

Po květnové soutěži ve hře Ubongo se do hektického závěru roku povedlo zařadit ještě jednu deskoherní akci. Tentokrát šlo o „sesterské“ hry Fauna a Země s podobným principem a zahrát si mohli žáci osmých a devátých ročníků. Pro nižší ročníky se jedná přece jen o hry trochu složitější. Na začátek si žáci mohli vybrat, jestli je více láká svět zvířat či cestování po mapě světa a kolem všelijakých zajímavých míst. Hra spočívá v tom, že se snažíte zařadit nějaké zvíře do oblasti, kde žije, odhadnout jeho délku, hmotnost nebo třeba délku ocasu.

Tak schválně – kde vlastně žije morče? Jak velký je lemur? Jak dlouhý ocas má gorila nížinná? Kolik váží papoušek nebo jaké je rozpětí křídel kondora?

Nebo byste raději odhadovali, kterými místy prochází nultý poledník, kudy proplul Fernando Magalhaes na své plavbě kolem světa, kde byla největší návštěva na fotbalovém mistrovství světa a kolik lidí to bylo? Tipnete si, kolik postav čítá slavná terakotová armáda v Číně? Jak dlouhé je metro v Londýně?

Něco vypadá složitě, ale obě hry jsou velice příjemné v tom, že nevyžadují nějaké naučené znalosti, ale fandí dobrému odhadu (vždy se odhaduje nějaký rozsah a je tam rozumně nastavená tolerance) a zároveň nejsou jen obyčejnými tipovačkami.

S většinou žáků jsme se shodli, že je hry bavily, a snad se tak jednalo o příjemné dvě hodinky strávené s přírodopisem, zeměpisem a dějepisem v trochu jiné podobě. Vítěze nemáme, děcka si zasoutěžila ve svých vlastních skupinkách a tam, kde chtěla, a ve středu víc než kdy jindy platilo, že nebylo až tak důležité vyhrát, ale zúčastnit se.

Mgr. Libor Pelcman

vytisknout stránku
Design by SITMP